Większy kontrast
  • a
  • a
  • a
  • -
  • +

TOOLBOX – warsztaty design thinking w NGO(22.11)

Startujemy z cyklem warsztatów TOOLBOX – dla młodzieży, dla osób z organizacji i społeczników, słowem – dla wszystkich, którym ta wiedza może się przydać. Prosimy o przekazanie znajomym, wolontariuszom, innym społecznikom – niech skorzystają z naszej propozycji!
Narzędziownik – czyli postaramy się jak najbardziej praktycznie podejść do planowanych tematów.

A co w planach? Na początek:

„Oczekiwania Autora, a Potrzeby Odbiorcy” – Design Thinking w NGO

21.11 (17.00-20.00) Badanie Potrzeb i Empatia Praktyczna w projektowaniu doświadczeń

22.11 (17.00 – 20.00) Wizualne metody pracy w zespole – generowanie i analiza pomysłów

(możliwe jest uczestnictwo w jednym dniu, ale na pewno warto przyjść zarówno we wtorek, jak i środę)

miejsce: COK Perełka

Zapisy: telefonicznie pod nr 32 775 20 53 lub mailem: cok@gcop.gliwice.pl

prowadząca: Agata Magdalena Nowak

Badaczka i projektant UX (doświadczeń użytkownika); niezależny praktyk wspierający rozwój potencjału ludzkiego w organizacjach, działania edukacyjne i projekty społeczne. Z wykształcenia psycholog i artysta. Członek zespołu Analysis & Design w Future Processing, mentor i ekspert na kierunku UXD (SWPS w Katowicach). Kontynuuje badania nad potencjałem ludzkim w organizacjach w ramach studiów doktoranckich z psychologii na Uniwersytecie Humanistycznym SWPS.  Od 8 lat jedna z głównych organizatorek konferencji WUD Silesia – Światowy Dzień Użyteczości na Śląsku. Humor, zabawa i działania twórcze to aspekty, które stara się pielęgnować we wszystkich działaniach, jako wyzwalacze głębokiego potencjału w zespole.

Opis warsztatów:

„Oczekiwania Autora, a Potrzeby Odbiorcy” – Design Thinking w NGO

Projektując działania skierowane do innych, organizując wydarzenia, promując inicjatywy, aktywizując wolontariuszy, zbierając fundusze na wybrany cel, prowadząc działania edukacyjne …bezustannie konkurujemy o odbiorców z ogromem innych bodźców i uwarunkowań sytuacyjnych. Na wiele aspektów nie mamy wpływu, ale zdecydowanie mamy wpływ na to, jak zaplanujemy, zaprojektujemy i wdrożymy nasze działania, tak aby zwrócić uwagę tych, na których nam zależy najbardziej i dać im realną wartość z naszej pracy.

Metody związane z projektowaniem doświadczeń opierają się na podejściu skoncentrowanym na człowieku i jego potrzebach. Wszystkie nasze działania opieramy na zdobytej i weryfikowanej wiedzy o potrzebach naszych odbiorców, tak aby jak najadekwatniej na nie odpowiedzieć w kontekście naszych założeń projektowych. Proponowane rozwiązania testujemy i usprawniamy, aby stanowiły jak największą wartość dla odbiorców i skutecznie wspierały nasze inicjatywy. Niezależnie czy obracamy się w środowisku biznesowym, czy działamy w edukacji, w trzecim sektorze, w instytucjach publicznych… czy planujemy imprezę dla przyjaciół – proces projektowy oparty o narzędzia i metody Design Thinking wspiera planowanie działań oraz budowanie strategii, ponieważ jest uniwersalny.

Podczas warsztatów przedstawię podstawy pracy zespołowej opartej na Design Thinking oraz wybrane narzędzia zbierania potrzeb i projektowania rozwiązań. Efektem warsztatów będą projekty “gadżetów” i pamiątek związanych z wybranymi inicjatywami społecznymi i edukacyjnymi w mieście.

Zapraszam wszystkich zainteresowanych pracą zespołową nad projektami edukacyjnymi, społecznymi i związanymi z kulturą w regionie.

print
Udostępnij: