Szanowni Państwo
W Gliwickim Centrum Organizacji Pozarządowych od kilku miesięcy zachodzi wiele zmian. Z powodu pandemii nie wszystkie są na razie dobrze widoczne – tymczasem w centrum dzieje się dużo. Pierwszą istotną zmianą, która już zaszła, jest zmiana organizacyjna. Małe, dwu lub trzyosobowe zespoły działające w filiach zastąpiono dwoma działami, które w prosty sposób wyznaczają dwa filary działania centrum, tj. wspieranie aktywności mieszkańców Gliwic oraz wspieranie organizacji pozarządowych.
☑ GCOP składa się z dwóch działów merytorycznych: – Dział NGO i Projektów (kompleksowe wsparcie organizacji pozarządowych i realizacja partnerskich projektów w obszarze działalności społecznej). – Dział Aktywności Społecznej (wsparcie aktywności społecznej mieszkańców; prowadzenie Strefy Seniora i punktu Eurodesk, pośrednictwa wolontariatu, koordynowanie Gliwickiego Budżetu Obywatelskiego, współpraca z radami dzielnic).
☑ Centrum działa w trzech lokalizacjach: 1. ul. Zwycięstwa 1 – główna siedziba; tu znajdują się: administracja, Dział NGO i Projektów, Dział Aktywności Społecznej. 2. ul. Jagiellońska 21 – tu realizowany jest projekt „Twoja społeczność Twoją szansą” 3. ul. Studzienna 6 – tu znajduje się Strefa Seniora Organizacje pozarządowe i społecznicy nadal mają do dyspozycji na spotkania sale w obiekcie przy ul. Barlickiego 3, natomiast w tym punkcie nie ma już stacjonarnego biura GCOP.
☑ Porozumienie i system rezerwacji: Korzystanie ze wsparcia infrastrukturalnego i merytorycznego GCOP pozostaje bez zmian i reguluje je Porozumienie. Do końca stycznia obowiązują porozumienia podpisane w 2020 r. Nowe porozumienie na 2021 można zawrzeć na 2 sposoby: – poprzez dostarczenie fizycznie podpisanego porozumienia do siedziby GCOP, – poprzez przesłanie porozumienia podpisanego kwalifikowanym podpisem elektronicznym lub z użyciem profilu zaufanego (ePUAP) na adres: gcop@gcop.gliwice.eu Nowe Porozumienie wraz innymi dokumentami jest dostępne na naszej stronie www.gcop.gliwice.pl w zakładce Dokumenty o współpracy.
Uruchomiliśmy dla beneficjentów system rezerwacji online – ASYSTO. Jest to proste narzędzie, które pozwala w szybki sposób poznać ofertę pomieszczeń oraz zgłosić zapotrzebowanie. Co ważne – można to zrobić z dowolnego miejsca i o dowolnej porze. Odchodzimy od wypełniania papierowych formularzy, których dostarczenie wymagało często dodatkowej wizyty w centrum. Po przesłaniu formularza do GCOP zgłaszający zapotrzebowanie otrzyma potwierdzenie rezerwacji. Aby ułatwić i przybliżyć obsługę systemu w najbliższych dniach opublikujemy specjalny poradnik. W pierwszych krokach w systemie rezerwacji pomogą pracownicy centrum – w siedzibach GCOP albo telefonicznie.
W dalszym ciągu jesteśmy do Państwa dyspozycji. Zapraszamy do zapoznania się z prezentacją, która szerzej prezentuje kierunek działania naszej jednostki.
Prezentacja dostępna TUTAJ>>. Zapraszamy!